PROF. COORDONATOR CERC: SAVA DAN
CERCUL: INSTRUMENTE MUZICALE
Muzica are darul de a se face înțeleasă fără a recurge la cuvinte și, în același timp, îți oferă libertatea de a interpreta, de a comenta , chiar de a o înțelege…cu puțin ajutor.
Dezvoltare armonioasă prin muzică!
PROF. COORDONATOR CERC: MIRCEA MIHAI ANDRIEVICI
CERCUL: PICTURA/ARTA DIGITALA
PROF. COORDONATOR CERC: COSTIN DAN
CERCUL: EDUCAȚIE RUTIERA
Activitățile cercului de ,,Educație rutieră’’ se adresează atât grupelor de vârstă școlară cât și celor de vârstă preșcolară.
Siguranța în trafic trebuie sa fie una dintre temele esențiale în educația copilului, dezvoltând atitudini și comportamente responsabile.
Prin desfășurarea activității de educație rutiera, copiii vor cunoaște semnele de circulație, vor învăța să respecte regulile de circulație, să cunoască drepturile și îndatoririle pe care le au pietonii și conducătorii de autovehicule, în concluzie vor învață să-și apere viata.
Materialele didactice vor fi variate, accesibile și atractive copiilor, ei fiind antrenați în exersarea unor abilități și deprinderi ce au ca scop învățarea regulilor de circulație.
PROF. COORDONATOR CERC: DEHELEAN CLAUDIA
CERCUL: PROTECȚIA MEDIULUI
Acumularea cunoștințelor despre mediul înconjurător este foarte importantă pentru dezvoltarea cognitiva a copiilor. Noțiunile despre mediu și explorarea relațiilor dintre viețuitoare și ecosistem hrănesc setea de cunoaștere a copiilor și ii ajută să înțeleagă mai bine ce se petrece în jurul lor.
Activitățile Cercului de Protecția mediului sunt o alternativă plăcută, interactivă, nonformală, de petrecere a timpului liber pentru toți copiii, intre 5-18 ani, într-un cadru organizat care oferă bună dispoziție și siguranță.
Programa este astfel concepută încât să insufle respect pentru mediul înconjurător și reflectă importantă de a-l proteja prin acțiuni. De asemenea, le este oferită copiilor posibilitatea de a participa la concursuri de profil dezvoltându-le astfel încrederea în abilitățile dobândite și spiritul de echipă.
PROF. COORDONATOR CERC: MARIUS PUȘCAȘ
CERCUL: TEATRU/CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE ENGLEZĂ
Prezentare cerc Teatru
Dacă ești sociabil, extrovertit, ai o fire artistică și îți place să muncești în echipă sau, din contră, ești mai reținut, simți că nu poți să te exprimi liber, ai emoții când trebuie să vorbești în fața unui public, Cercul de Teatru de la Palatul Copiilor Zalău este locul unde poți să-ți fructifici abilitățile și să-ți înfrunți temerile prin activitățile desfășurate.
Activități în cadrul cercului:
-exerciții de dicție, coordonare și atenție;
-joc scenic;
-joc de rol;
-scriere creativă și improvizație;
Aptitudini dobândite:
-încredere de sine sporită;
-abilități de lucru în echipă;
-exprimare facilă;
-adaptarea limbajului la context;
Prezentare cerc Cultură și civilizație engleză
Cercul de Cultură și civilizație engleză din cadrul Palatului Copiilor Zalău vine în întâmpinarea iubitorilor de limba engleză și propune o modalitate ludică de exersare și învățare a limbii, prin activitățile desfășurate. Cercul se adresează atât copiilor care au cunoștințe de limbă și doresc să-și exerseze abilitățile de comunicare, dar și celor care se află la început de drum, fiind un punct de pornire care vă va da încredere.
Activități în cadrul cercului:
-jocuri didactice;
-ateliere muzicale;
-ateliere de creație;
-activități de listening și speaking;
-expunerea la situații concrete de comunicare;
Abilități dobândite:
– receptarea de mesaje orale în situaţii de comunicare uzuală ;
– exprimarea orală în situații de comunicare uzuală ;
-dezvoltarea facilă a vocabularului;
PROF. COORDONATOR CERC: POP MIHAELA VIORICA
CERCUL: ECOLOGIE ȘI TURISM
Ecologia este știința relației organismelor vii între ele și mediul, a relației dintre natură și om. Cunoașterea mediului este o parte integrantă culturii generale personale.
Una dintre sarcinile strategice ale educației de mediu este formarea conștiinței de mediu în rândul elevilor precum și conștientizarea acestora de implicarea personală în rezolvarea problemelor de mediu.
Problema protecției naturii este una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea modernă, prin urmare școlarii trebuie învățați încă de la o vârstă fragedă să iubeasc și să protejeze mediul înconjurător. Astfel, una dintre sarcinile cercului este să insufle în rândul celor mici o atitudine respectuoasă față de natură.
Pe de altă parte, ecoturismul este știința care se îmbină atât de frumos cu ecologia, o știință care urmărește responsabilizarea ființei umane față de natură și față de resursele planetei, o știință care ne învață tainele călătoriei responsabile, a felului în care trebuie să ne comportăm ca și turiști, pentru a susține protejarea naturii, a biodiversității, dar și a durabilității.
Cercul de ecologie- ecoturism urmărește formarea cunoștințelor de mediu în lecțiile de ecologie prin diverse activități interesante care stârnesc curiozitatea elevilor și oferă o experiență inedită de învățare, diferită de activitățile oferite în mediul școlar formal. Activitatea non-formală a cercului propune elevilor învățare prin metode și forme interactive precum: jocuri, excursii, prelegeri, învățare prin experimente distractive, scenete de teatru, vizionare de filme documentare, realizare de expoziții creative, activității-micii cercetași, inclusiv posibilitatea participării la concursuri.
Detalii organizatorice
În cadrul activităților se pot înscrie copii cu vârsta între 6 și 18 ani. Programul cercului presupune o activitate săptămânală cu durata de 2 ore, pentru fiecare grupă de elevi.
Grupele de elevi sunt întocmite la începutul fiecărui an și cuprind grupe de începători (primii învățăcei ai tainelor naturii), grupa de avansați (elevi care au formate cunoștințe esențiale despre mediu și se află cel puțin în al doilea an de activitate).
ARTA RECICLĂRII
ÎNVĂȚARE PRIN EXPERIMENT
PROF. COORDONATOR CERC: POP MARIUS-CRISTINEL
CERCUL: NAVOMODELISM, AEROMODELISM, AUTOMODELISM
Evoluția dezvoltării științei și tehnicii nu a fost niciodată mai spectaculoasă ca în prezent. În întreaga lume, fluxul informațional tinde să depăşască capacitatea actualelor sisteme de prelucrare, asimilarea volumului de cunoştinţe, fiind în continuă creştere, pune în dificultate cele mai moderne sisteme de învăţământ şi de educaţie.
O tendinţă actuală care se manifestă pe plan educativ, este aceea a valorificării timpului liber, prin realizarea unor activităţi care, pe pângă latura lor deconectantă, oferă multiple valenţe formativ-educative. Problema are o importanţă cu atât mai mare cu cât, datorită unor programe sociale destinate în primul rând tinerilor, timpul liber disponibil este în continuă creştere, în paralel cu creşterea din ce în ce mai accentuată a exigenţelor educaţionale.
Printre aceste preocupări se numără şi modelismul cu cele cinci ramuri ale sale (aero, auto, racheto, navo şi feroviar – modelismul) ajuns în cadrul unităţilor şcolare de petrecere a timpului liber pentru copii. Această pasiune reuneşte solide cunoştinţe, dar şi abilităţi şi deprinderi practice. Modelismul realizează într-o manieră cu totul specifică familiarizarea copiilor cu istoria civilizaţiei umane, cultivând totodată ingeniozitatea şi creativitatea tehnică a copiilor, pe fondul unei implicite perfecţionări a pregătirii lor.
Modelismul este o activitate tehnico-aplicativă care contribuie la cultivarea interesului copiilor pentru tehnică. Copiii care frecventează cercurile tehnico-aplicative au posibilitatea de a aplica în ptactică unele cunoştinţe dobândite la şcoală.
În cadrul cercului copiii realizează un pas important în drumul cunoaşterii ştiinţifice, prin participarea activă la producerea, dirijarea şi utilizarea anumitor elemente şi fenomene de natură tehnică, participând direct la construcţia modelelor pilotarea acestora cu ajutorul staţiilor de radiocomandă (R/C); verificarea stabilităţii modelelor în funcţie de tipul acestora şi de condiţiile meteo din timpul exploatării etc.
Prin dorinţa copiilor de aş-i construi o jucărie, există posibilitatea ca prin intermdiul modelismului, să se formeze la copii priceperile şi deprinderile necesare în utilizarea diferitelor scule şi maşini-unelte din dotarea atelierului. Copiii au posibilitatea să cunoască legile fizicii cu aplicaţii în aerodinamică, mecanica fluidelor, tâmplărie fină, sculptură, mecanică fină, chimie, electrotehnică, etc. În construcţia modelului ales de el, elevul se obişnuieşte să utilizeze unităţi de măsură ca: secunda, gramul, milimetrul şi Newtonul, ca şi unităţi fundamentale din Sistemul Internaţional (SI), deci el se obişnuieşte de timpuriu cu precizia.
Privit din altă perspectivă, modelismul dezvoltă dragostea faţă de navigaţie, determinând pe unii elevi să-şi aleagă meseria de navigator, pilot etc. De asemenea, dacă îmbrăţişază o meserie de prelucrător prin aşchiere, electronist sau ori ce altă meserie, altfel vor trata producerea de bunuri materiale, altfel vor aplica tehnologiile, ei fiind obişnuiţi cu precizia şi perseverenţa.
La activităţile de cerc participarea copiilor este benevolă, ei având posibilitatea de a-şi petrece timpul liber în mod plăcut şi util. Prin aceste activităţi se urmăreşte formarea la copii a unor deprinderi practice, dezvoltarea unor înclinaţii, interese şi aptitudini, afirmarea şi punerea în valoare a aptitudinilor native pe care le posedă.
Chiar dacă nu toţi copiii reuşesc în cadrul acestor activităţi să realizeze creaţii originale deosebite, prin faptul că ei găsesc în cadrul cercului un mediu ce-i stimulează în a-şi pune probleme, a căuta soluţii, având posibilitatea de confruntare între aspiraţie şi aptitudini, oferindu-le ocazia familiarizării din timp cu conţinutul activităţilor specifice unor meserii pe care mulţi le vor practica în viitor.