PROF. COORDONATOR CERC: PINTEA VICTOR
CERCUL: INSTRUMENTE MUZICALE TRADIȚIONALE
”COPIII ÎȘI URMEAZĂ PASIUNEA”
Copiii care vor să-și cultive pasiunea pentru muzica instrumentală, dar şi vocală, pot opta pentru cercul de instrumente muzicale tradiționale.
In cadrul acestui cerc, elevii au posibilitatea studierii unor instrumente muzicale: vioara, acordeonul (alte instrumente cu claviatură), contrabasul, etc.
Copiii cu calități vocale deosebite, pasionaţi de folclor, pot să evolueze în cadrul grupului vocal folcloric.
Studiul instrumentelor muzicale se face diferențiat, pe grupe de vârstă şi nivel de pregătire, pe o perioadă de mai mulţi ani.
În funcţie de nivelul de pregătire al copiilor instrumentişti se va constitui o formaţie instrumentală tradiţională, interpretând melodii populare de specificitate locală.
Grupul vocal folcloric constituit, interpretează şi promovează fapte de folclor (cântece, datini, tradiţii, obiceiuri populare) cu atribute valorice arhaice.
Pe lângă pregătirea muzicală şi prezentarea unor producţii artistice, activitatea desfăşurată în cadrul acestui cerc, oferă copiilor posibilitatea de a trăi momente de veselie, voie bună, distracţie, desfătare artistică şi de divertisment.
”CULTIVĂ-ŢI TALENTUL”
PROF. COORDONATOR CERC: DAVID VALER
CERCUL: KARTING
Cercul de karting contribuie la cultivarea interesului pentru ştiinţă si tehnică, la dezvoltarea imaginaţiei şi gândirii creatoare, la educarea atenţiei, prezenţei de spirit, a curajului.
În cadrul activităţii se urmăreşte iniţierea copiilor în cunoaşterea kartului:
-
- descrierea părţilor componente;
- prezentarea subansamblelor şi rolul acestora;
- principiul de funcţionare;
- întreţinerea şi repararea părţilor componente;
- însuşirea şi formarea deprinderilor de a conduce kartul;
- cunoaşterea regulilor de circulaţie.
Cercul de Karting se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 si 16 ani.
PROF. COORDONATOR CERC: LUNG DORIN
CERCUL: NAVOMODELE ȘI AEROMODELE
In acest cerc copiii pot dezvolta abilitați și competențe legate de construirea unui aeromodel sau a unui navomodel. In ajutorul dezvoltării acestor abilitați practice, ne folosim de lucrul cu traforajul sau de lucrul cu aparatul de pirogravat pentru a obține diferite piese de lemn. Copiii sunt atrași de aceste activități din dorința de a realiza ceva “cu mâinile lor”.
Aici exista lucrări realizate de copiii care au frecventat acest cerc cu multi ani în urma, cât și din anii de când coordonez acest cerc.
PROF. COORDONATOR CERC: LAZAR FLORIN
CERCUL: METALOPLASTIE
Metaloplastia este o tehnică foarte veche de modelare a unor metale maleabile neferoase, cu ajutorul unor ustensile speciale de diferite forme şi dimensiuni.
Ferecături, icoane în metal, basoreliefuri, tipsii, pocale sau minunate podoabe, realizate din aramă, alamă, argint sau aur, creaţii de înaltă măiestrie artistică şi compoziţională ne încântă şi astăzi privirea, toate fiind făurite cu multă migală şi pricepere prin această tehnică ridicată la nivel de artă de către meşteri artizani cu multe sute de ani în urmă.
Cercul de metaloplastie îsi propune să contribuie la păstrarea şi transmiterea tehnicilor de lucru specifice metaloplastiei dar şi o abordare a acesteia într-o manieră modernă, ca artă a metalului ce şi-a adus de-a lungul timpului o contribuţie specifică la dezvoltarea mijloacelor de expresie în domeniul formelor artistice bi- şi tridimensionale.
Prin tematică, conţinuturi, strategii şi mijloace didactice, adaptate particularităţilor de vârstă ale copiilor, cercul de metaloplastie, are menirea să lărgească şi să consolideze orizontul de cunoştinţe al elevilor despre metale şi prelucrarea acestora, să stimuleze gândirea şi să formeze spiritul de observaţie, să trezească interesul pentru artă, ştiinţă şi tehnică, să le formeze deprinderi practice, constructive, să îndrume talentele şi înclinaţiile copiilor, să le dezvolte imaginaţia creatoare şi sensibilitatea artistică. De asemenea se doreşte a fi una din căile de receptare, apreciere şi integrare a valorilor estetice şi artistice în viaţa tinerei generaţii.
Un obiectiv important al cercului de metaloplastie îl reprezintă selectarea copiilor talentaţi, cu aptitudini deosebite şi implicarea acestora în diverse manifestări artistice şi competiţii de profil: expoziţii, concursuri, festivaluri, tabere, etc., în domeniul artelor vizuale şi artelor traditionale atât în ţară căt şi în străinătate
PROF. COORDONATOR CERC: MARINESCU GEORGIANA BEATRICE
CERCUL: Muzica Vocal-Instrumentala
Cercul de Muzică Vocal-Instrumentală din cadrul Clubului Copiilor Jibou, funcţionează după MOTTO-UL: „Muzica este o lege morală. Ea dă suflet universului, aripi gândirii, avânt închipuirii, farmec tinereţii, viaţă şi veselie tuturor lucrurilor. Ea este esenţa ordinii, înălţând sufletul către tot ce este bun, drept şi frumos.”-Platon
În cadrul cercului, tinerii artişti învaţă în urma interpretării unor piese muzicale, exprimarea unor idei, sentimente şi atitudini. Ei au posibilitatea de a-şi cultiva vocea, de a învăţa melodii din repertoriul muzical tradiţional al diferitelor zone folclorice, de a învăţa teorie muzicală şi pian.
Care sunt obiectivele noastre? Să dezvoltăm şi să educăm calităţile artistice, să perfecţionăm capacitatea interpretativă, să cultivăm sensibilitate.
PROF. COORDONATOR CERC: HORINCAR CARINA ARIANA
CERCUL: DANS POPULAR
“A învăța sa mergi te eliberează. A învăța sa dansezi însa, iți da cea mai mare libertate: de a exprima cine ești cu întregul corp.”(Melissa Hayden).
Dansul popular romanesc este o comoara cultivata din generație în generație, pe care avem datoria sa o ocrotim și sa o lăsam moștenire, ca mărturie a istoriei și a identității noastre naționale. Si chiar dacă multi dintre noi nu avem oportunitatea de a deprinde dansul popular în mod natural, exista posibilitatea sa frecventam cursurile de Dans Popular pentru a păstra vie legătura cu tradițiile și identitatea noastră națională. La Cercul nostru de Dans Popular primim cu bratele deschise copiii dornici sa iasă din rutina și sa parcurgă prin pași de dans drumul către succes. Indiferent ca sunt începători sau avansați,copiii cu vârste intre 6 și 15 ani vin cu mare drag la acest Cerc, făcând trecerea din trecut și viitor prin conservarea și promovarea unei mari valori culturale: Dansul Popular Romanesc.
PROF. COORDONATOR CERC: SECHELI LAVINIA
CERCUL: CHIMIE EXPERIMENTALA
Cercul de chimie are menirea să contribuie la :
-adâncirea și completarea cunoștințelor de chimie
-dezvoltarea spiritului de observație și investigare
-formarea unei gândiri creatoare
-dezvoltarea personalității elevului
-trezirea interesului pentru experiment și cercetare
Cercul de chimie:
Aspect formativ:
-modelează aptitudinile și deprinderile elevilor
-stimulează inițiativa ,creativitatea ,spiritul de echipă
Formarea personalității creatoare și active a elevilor sub doua aspecte :
-științific
-educativ